Content Marketing Bureau ContentToday logo

Interview serie Eliane Roest – Instagram Marketing

Marketing met een goed beeldverhaal: interview met Instagram expert en influencer Eliane Roest – Deel 1: Instagram als marketingtool (1/3)


We zijn erg enthousiast dat Eliane Roest, als Instagram expert én influencer, de training Instagram Marketing zal geven tijdens de eerste editie van ContentToday Academy dat op 10 oktober in de Metaal Kathedraal (Utrecht) zal plaatsvinden.

Tijdens de training zal zij ingaan op hoe je succesvol Instagram als marketingtool inzet. Volgens Eliane is er nog veel te winnen voor zowel merken als influencers. Wil je er ook mee aan de slag? We vroegen haar om alvast een paar tips en ervaringen te delen! Lees hier het interview met Eliane Roest, uit een serie van drie de eerste deel over ‘Instagram als marketingtool’.

Interiew Eliane met quote

Leuk dat je bij ContentToday Academy de training Instagram Marketing gaat geven! Kan je ons meer over jouw specialisatie Instagram Marketing vertellen?
Door mijn ervaring aan de bureau kant en als influencer, heb ik veel kennis opgedaan. Ik voorzie zowel bedrijven als influencers van advies op het gebied van Instagram Marketing. Daarbij merk ik dat beide partijen nog steeds zoekende zijn. Bijvoorbeeld influencers die nog willen groeien, maar nog niet weten waar te beginnen. Of die al een behoorlijk bereik hebben en op zoek zijn naar samenwerkingen met de juiste partijen. Ook bedrijven die al aanwezig zijn op Instagram, maar nog steeds geen duidelijke strategie hebben. Veel te vaak doen zij maar wat. Sommige grote merken ontbreken nog steeds en weer andere merken zijn wel aanwezig maar doen helemaal niets. Daarom is het juist nu belangrijk om dit soort trainingen aan te bieden. Super leuk dat ik bij Content Today Academy met mijn expertise hieraan kan bijdragen.

Waar staat Instagram nu tussen andere social media kanalen?
Het aantal gebruikers op Instagram is hard gegroeid de afgelopen jaren. Momenteel is Instagram met ruim 2,1 miljoen gebruikers groter dan Twitter in Nederland. Nog steeds zit er een stevige groei op Instagram, waar Facebook allang niet meer zo hard groeit. Ik denk dan ook dat Instagram uiteindelijk wel groter kan worden dan Facebook.

Dat zijn inderdaad behoorlijk wat gebruikers. Waarom is Instagram eigenlijk zo populair?
Waar op Twitter vooral tekst is, weet Instagram je visueel in te pakken. Beelden zeggen meer dan duizend woorden. Dat is echt zo en je ziet het terug in de engagement. Dit ligt veel hoger op Instagram dan andere social media kanalen zoals Twitter en Facebook. Met het juiste gebruik van geotagging en hashtags kom je snel in contact met een nieuw publiek. Dat maakt Instagram een enorm sociaal platform.

Waarom mag je als merk niet meer ontbreken op Instagram? En waar liggen de kansen?Instagram is een creatief platform met betrokken gebruikers en heeft daardoor een hoge engagement. Het draait om community en trekt een publiek aan dat lastiger op andere social media kanalen te bereiken is. Je hoort vaak dat Instagram een jong publiek heeft, maar een ouder doelgroep is een flinke inhaalslag aan het maken en dat zal volgend jaar alleen maar toenemen. Dit alles maakt het een interessant media kanaal voor merken.

Er is nog ontzettend veel groei mogelijk en in 2017 gaan we die echt nog wel zien. Ik denk dat er vooral behoefte is aan een visie. Veel mensen denken dat ze er al zijn door een ‘leuke’ foto te plaatsen, maar er is natuurlijk ook behoefte aan een verhaal. Storytelling mag echt niet onderschat worden en daar ligt dan een hele grote kans. Mensen houden nou eenmaal van verhalen en meer dan de helft van de mensen zijn beelddenkers. Wat is nu mooier dan een goed beeldverhaal te vertellen en daarmee je merk te versterken?.”

Wat zijn de belangrijkste tips die je alvast met ons kan delen?
Zoals ik al aangaf is Instagram een heel social en betrokken platform. Ga daarom vooral niet alleen zenden, maar zoek de interactie op, stel vragen en beantwoord ze. Wees dus echt ‘sociaal’ op Instagram. Een hele belangrijke tip is om niet dezelfde content als op Facebook en Twitter zomaar door te plaatsen. Post met aandacht voor jouw feed en volgers. Wees daarin consistent, zoek de juiste samenwerkingen op en vertel een visueel verhaal. Tijdens mijn training ga ik hier uitgebreid op in.

Kom je op maandag 10 oktober as naar de training Instagram Marketing van Eliane Roest? Inschrijven kan via www.contenttoday.nl/academy Naast de training Instagram Marketing zal Pelpina Trip op die dag ook de training Video Marketing en workshop Vloggen geven. Bekijk hier het programma.

Volg ons op Instagram, Facebook, Twitter of LinkedIn om deel 2 ‘Samenwerken met influencers’ van het interview met Eliane te lezen.

Nieuws en blogs

ContentToday logo

Video en Instagram training

ContentToday Academy
Beeldende verhalen overheersen momenteel het social medialandschap. De doelgroep wil zien én ervaren. Dat maakt visual storytelling tegenwoordig zo interessant. ContentToday Academy organiseerde daarom op maandag 10 oktober de VisualContentToday – dag waarop je zoveel mogelijk kennis op kon doen van de twee belangrijkste visual content marketingtools van het moment: Video Marketing en Instagram Marketing.


Lees verder…

ContentToday logo

Interview Pelpina Trip – Video Marketing

Op 10 oktober worden de trainingen Instagram Marketing, Video Marketing en workshop Vloggen in de Metaal Kathedraal in Utrecht gegeven. Pelpina Trip zal op die dag twee sessies verzorgen. We stelden haar een paar vragen hierover om een idee te krijgen wat we die dag kunnen verwachten en waarom het interessant kan zijn om haar training te volgen.


Lees verder…

ContentToday logo

Wat te doen als mijn content is gestolen?

Stel je bent net bezig met je dagelijkse ronde blogs lezen, als je plots jouw eigen foto voorbij ziet komen. Al snel blijkt dat ook jouw tekst is overgenomen. Iemand heeft duidelijk jouw content gejat. En nu?

Lees verder…

Contact

Social Media

Contact

TEL:020 - 82 02 129
E-MAIL:INFO@CONTENTTODAY.NL
ADRES:DISTELVLINDER 8, 3544 DW UTRECHT
BANK:NL95RABO0106670603
KVK:67259251
BTW:NL856900217B01
BIC:RABONL2U

Nieuwsbrief

Abonneer nu op onze gratis e-mail nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.