Content Marketing Bureau ContentToday logo

ContentToday in het Financieele dagblad

De contentindustrie is sterk aan het uitdijen. Het Financieele Dagblad vroeg aan ContentToday wat onze visie is, waarom wij juist nu zijn begonnen en wat we precies gaan doen.

In de VS spreekt men over een content shock. Met andere woorden: er wordt heel veel content gemaakt, maar wie zal dat allemaal bekijken. Is dit ook het geval in Nederland?
Nederland verkeerd nog zeker niet in een staat van content shock zoals in de VS. Er zijn in Nederland nog veel branches aan het ontdekken hoe content marketing kan bijdragen aan hun doelstellingen. In andere branches is het weer de uitdaging om boven het maaiveld uit te steken. De lat ligt steeds hoger en daar willen wij met ContentToday op inspelen.

Overigens hoeft een content shock niet bepaald negatief te zijn. Het kan ervoor zorgen dat je content nog relevanter voor je doelgroep zal moeten zijn. Dit betekent dat er door bedrijven meer effort gestoken moet worden in goede content. Wat goede content is, bepaalt je lezer. Als zij jouw content delen dan is het goed. Het besef is er in ieder geval dat content marketing een vak apart is en je het er niet ‘even’ bij doet.

 

Martijn Sierhuis, oprichter ContentToday

“De contentindustrie is sterk aan het uitdijen. Duurzame content, tekstuele of visuele informatie die voor langere tijd bruikbaar is en zijn waarde behoudt, is daarom één van onze speerpunten.”

 

 
Wat gaan jullie precies doen?
We bedenken de contentstrategie, maken slim gebruik van data en actuele kennis van de social media kanalen. Het gaat niet alleen om content creatie, de focus ligt vooral op het stroomlijnen en op de juiste manier verspreiden van content. Daarvoor hebben we een platform met meer dan 150 traditionele contentmakers – journalisten, redacteuren en documentairemakers – en een nieuwe generatie invloedrijke bloggers, vloggers en Instagrammers. De samenwerking met de juiste influencers zal bijdragen aan de relevantie van de content. Samen met hun kunnen we ervoor zorgen dat content heel gericht gemaakt én verspreidt wordt, zodat we de consument niet overspoelen met zinloze content.

Artikel Financieele dagblad d.d. 19-01-2016

Citaat artikel Financieele dagblad d.d. 19-01-2016

 

Hoe zorg je ervoor dat die content ook boven komt drijven?
In het kort: Wij geloven in een strategische aanpak en in de combinatie van jarenlange kennis van ‘oude’ mediamakers met de creativiteit van de nieuwe generatie influencers in tijden dat kwaliteit en relevantie van content meer dan ooit het verschil maken. De kunst daarbij is het inzetten van de juiste influencers die midden in de doelgroep staan en de juiste combinatie content makers voor de juiste opdracht. Daarnaast is de inzet van data en up-to-date kennis van de mogelijkheden en onmogelijkheden van de verschillende social media kanalen essentieel. We willen blijven innoveren en met nieuwe formats komen die werken voor de klant. Speciaal daarvoor hebben we het ContentToday MediaLab in het leven geroepen. Het MediaLab is een denktank voor talentvolle contentmakers en heeft als doel de ontwikkeling van diverse soorten content en nieuwe formats te stimuleren. Zo staat het onderwerp ‘duurzame content’ hoog op onze agenda. Met het MediaLab willen we ideeën, creativiteit en concrete kansen met elkaar verbinden. Daarover meer op: http://contenttoday.nl/content-creators/

Lees hier het artikel op FD: http://fd.nl/ondernemen/1135545/contentberg-wordt-hoger-en-hoger

Lees ook:

Adformatie: ContentToday van start met influencer platform
Fonk: ContentToday brengt twee generaties influencers samen
MarketingTribune: ContentToday brengt oude en nieuwe generatie influencers samen
Emerce: Nederlands bureau ContentToday helpt bedrijven met vinden influencers
Interview op Fonk: Vloggers gaan samenwerken met journalisten’

Nieuws en blogs

ContentToday logo

Video en Instagram training

ContentToday Academy
Beeldende verhalen overheersen momenteel het social medialandschap. De doelgroep wil zien én ervaren. Dat maakt visual storytelling tegenwoordig zo interessant. ContentToday Academy organiseerde daarom op maandag 10 oktober de VisualContentToday – dag waarop je zoveel mogelijk kennis op kon doen van de twee belangrijkste visual content marketingtools van het moment: Video Marketing en Instagram Marketing.


Lees verder…

ContentToday logo

Interview Pelpina Trip – Video Marketing

Op 10 oktober worden de trainingen Instagram Marketing, Video Marketing en workshop Vloggen in de Metaal Kathedraal in Utrecht gegeven. Pelpina Trip zal op die dag twee sessies verzorgen. We stelden haar een paar vragen hierover om een idee te krijgen wat we die dag kunnen verwachten en waarom het interessant kan zijn om haar training te volgen.


Lees verder…

ContentToday logo

Wat te doen als mijn content is gestolen?

Stel je bent net bezig met je dagelijkse ronde blogs lezen, als je plots jouw eigen foto voorbij ziet komen. Al snel blijkt dat ook jouw tekst is overgenomen. Iemand heeft duidelijk jouw content gejat. En nu?

Lees verder…

Contact

Social Media

Contact

TEL:020 - 82 02 129
E-MAIL:INFO@CONTENTTODAY.NL
ADRES:DISTELVLINDER 8, 3544 DW UTRECHT
BANK:NL95RABO0106670603
KVK:67259251
BTW:NL856900217B01
BIC:RABONL2U

Nieuwsbrief

Abonneer nu op onze gratis e-mail nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.