ContentToday in het Financieele dagblad
De contentindustrie is sterk aan het uitdijen. Het Financieele Dagblad vroeg aan ContentToday wat onze visie is, waarom wij juist nu zijn begonnen en wat we precies gaan doen.
In de VS spreekt men over een content shock. Met andere woorden: er wordt heel veel content gemaakt, maar wie zal dat allemaal bekijken. Is dit ook het geval in Nederland?
Nederland verkeerd nog zeker niet in een staat van content shock zoals in de VS. Er zijn in Nederland nog veel branches aan het ontdekken hoe content marketing kan bijdragen aan hun doelstellingen. In andere branches is het weer de uitdaging om boven het maaiveld uit te steken. De lat ligt steeds hoger en daar willen wij met ContentToday op inspelen.
Overigens hoeft een content shock niet bepaald negatief te zijn. Het kan ervoor zorgen dat je content nog relevanter voor je doelgroep zal moeten zijn. Dit betekent dat er door bedrijven meer effort gestoken moet worden in goede content. Wat goede content is, bepaalt je lezer. Als zij jouw content delen dan is het goed. Het besef is er in ieder geval dat content marketing een vak apart is en je het er niet ‘even’ bij doet.
Martijn Sierhuis, oprichter ContentToday
“De contentindustrie is sterk aan het uitdijen. Duurzame content, tekstuele of visuele informatie die voor langere tijd bruikbaar is en zijn waarde behoudt, is daarom één van onze speerpunten.”
Wat gaan jullie precies doen?
We bedenken de contentstrategie, maken slim gebruik van data en actuele kennis van de social media kanalen. Het gaat niet alleen om content creatie, de focus ligt vooral op het stroomlijnen en op de juiste manier verspreiden van content. Daarvoor hebben we een platform met meer dan 150 traditionele contentmakers – journalisten, redacteuren en documentairemakers – en een nieuwe generatie invloedrijke bloggers, vloggers en Instagrammers. De samenwerking met de juiste influencers zal bijdragen aan de relevantie van de content. Samen met hun kunnen we ervoor zorgen dat content heel gericht gemaakt én verspreidt wordt, zodat we de consument niet overspoelen met zinloze content.
Hoe zorg je ervoor dat die content ook boven komt drijven?
In het kort: Wij geloven in een strategische aanpak en in de combinatie van jarenlange kennis van ‘oude’ mediamakers met de creativiteit van de nieuwe generatie influencers in tijden dat kwaliteit en relevantie van content meer dan ooit het verschil maken. De kunst daarbij is het inzetten van de juiste influencers die midden in de doelgroep staan en de juiste combinatie content makers voor de juiste opdracht. Daarnaast is de inzet van data en up-to-date kennis van de mogelijkheden en onmogelijkheden van de verschillende social media kanalen essentieel. We willen blijven innoveren en met nieuwe formats komen die werken voor de klant. Speciaal daarvoor hebben we het ContentToday MediaLab in het leven geroepen. Het MediaLab is een denktank voor talentvolle contentmakers en heeft als doel de ontwikkeling van diverse soorten content en nieuwe formats te stimuleren. Zo staat het onderwerp ‘duurzame content’ hoog op onze agenda. Met het MediaLab willen we ideeën, creativiteit en concrete kansen met elkaar verbinden. Daarover meer op: https://contenttoday.nl/content-creators/
Lees hier het artikel op FD: http://fd.nl/ondernemen/1135545/contentberg-wordt-hoger-en-hoger
Lees ook:
– Adformatie: ContentToday van start met influencer platform
– Fonk: ContentToday brengt twee generaties influencers samen
– MarketingTribune: ContentToday brengt oude en nieuwe generatie influencers samen
– Emerce: Nederlands bureau ContentToday helpt bedrijven met vinden influencers
– Interview op Fonk: Vloggers gaan samenwerken met journalisten’
Nieuws en blogs
Vacature alert! Hostesses gezocht
Over de functie:Wij op zoek naar representatieve hostesses voor verschillende leuke evenementen in diverse centra en luxe shopping malls. Voor de maand oktober zoeken wij meerdere hostesses die beschikbaar zijn op de zaterdagen voor 4 tot 5 uur tussen 11.00 – 17.00 uur. De locatie is Rotterdam.
Lees verder…
Vacatures
ContentToday is een creatief contentmarketing & event buro. Wij zijn sterk in het bedenken en uitvoeren van booming concepten en verfrissende marketingstrategieën. Onze klanten zijn verschillende A-merken, diverse winkelgebieden en shoppingmalls. Ons kantoor is gevestigd in Utrecht (Leidsche Rijn).
Lees verder…
Lancering CookingToday
Iedereen opent zijn keuken voor de filmmakers van CookingToday
ContentToday lanceert food story platform CookingToday
Lees verder…
Video en Instagram training
ContentToday Academy
Beeldende verhalen overheersen momenteel het social medialandschap. De doelgroep wil zien én ervaren. Dat maakt visual storytelling tegenwoordig zo interessant. ContentToday Academy organiseerde daarom op maandag 10 oktober de VisualContentToday – dag waarop je zoveel mogelijk kennis op kon doen van de twee belangrijkste visual content marketingtools van het moment: Video Marketing en Instagram Marketing.
Interview Pelpina Trip – Video Marketing
Op 10 oktober worden de trainingen Instagram Marketing, Video Marketing en workshop Vloggen in de Metaal Kathedraal in Utrecht gegeven. Pelpina Trip zal op die dag twee sessies verzorgen. We stelden haar een paar vragen hierover om een idee te krijgen wat we die dag kunnen verwachten en waarom het interessant kan zijn om haar training te volgen.
Interview serie Eliane Roest – Instagram Marketing
Marketing met een goed beeldverhaal: interview met Instagram expert en influencer Eliane Roest – Deel 1: Instagram als marketingtool (1/3)
Wat te doen als mijn content is gestolen?
Stel je bent net bezig met je dagelijkse ronde blogs lezen, als je plots jouw eigen foto voorbij ziet komen. Al snel blijkt dat ook jouw tekst is overgenomen. Iemand heeft duidelijk jouw content gejat. En nu?
Lees verder…
ContentToday MediaLab zoekt jongeren (16-20 jr) die Snapchat snappen!
Snapchat je erop los, weet je wie de coolste Snapchatters zijn én lijkt het je leuk om mee te doen aan een onderzoek over het gebruik van Snapchat onder jongeren? Dan zoeken we jou!
Lees verder…
Mag ik foto’s gebruiken waar andere mensen op staan?
Een foto met één of meer personen erop, doet het vaak beter dan een stilleven. Maar mag je eigenlijk wel foto’s gebruiken op je blog of website waar andere mensen op staan? Hoe sterk is hun portretrecht?
Social reality serie voor studenten gaat van start!
Van handige tips voor een easy studentenleven tot hilarische vlogs gemaakt tijdens een huisfeest. De vier helden van Studenten.net nemen je 12 weken lang mee in hun studentenleven.
Lees verder…
Contact
Social Media
Contact
TEL: | 030 - 307 49 39 |
E-MAIL: | INFO@CONTENTTODAY.NL |
ADRES: | DISTELVLINDER 8, 3544 DW UTRECHT (LEIDSCHE RIJN) |
BANK: | NL95RABO0106670603 |
KVK: | 67259251 |
BTW: | NL856900217B01 |
BIC: | RABONL2U |
Nieuwsbrief
Abonneer nu op onze gratis e-mail nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.